tisdag 9 januari 2007

Nu blir det barnbok




Teckningarna är färglagda. CD´n är skickad och kontrakten är påskrivna. Till sommaren kommer Pixi-boken "Den flygande kaninen hjälper en dinosaurie" finnas hos bokhandlare och pressbyråer. Det är, som ni kanske förstår, en uppföljare till min FÖRRA barnbok "Den flygande kaninen" som kom 2005. Kolla in smakprov ovan.
Det är skitroligt att göra barnböcker då jag får utlopp för mina inte så små gullighetsböjelser. Riktigt GOTTA mig med stora pupiller och bulliga kinder. Och så är det ju i grund och botten inget annat än en superhjälte-historia.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu släpper Wanloo en barnbok till, jag trodde att jag kunde lämna träsket nu. Men icke, man måste ju läsa den bara. Och en Pixi-bok dessutom. Men va f.. Wanloo. Du gör det inte lätt för oss. Och det är vi tacksamma för. Buga buga buga
joeyTribbiani