fredag 14 december 2007

De Äventyrslystna Karlakarlarna lever!



Dom rör ju på sig! Jag har varit i Trollhättan (Trollywood! Jag har ätit i samma lunchmatsal som Nicole Kidman!) minst en gång i veckan den senaste tiden för att tillsammans med genierna på Dockhus Animation jobba med det som är tänkt att bli den animerade Karlakarlarna-TV-serien.
Vartefter saker så långsamt blir klara ska vi släppa smakprov på nätet.
Vänta tills ni får höra The Karlakarlarna Theme. Ni kommer att SKITA!
Tills dess... Här är lite storyboards:

12 kommentarer:

Unknown sa...

Då kan jag bocka av "hur ser Felix Gimlet ut framifrån?" från min mysterielista!

För övrigt jättesjysst och trevligt med smakprov så man slipper sitta och vänta tills hela serien är klar. Generöst!

Repoman sa...

Fy sören vad tufft!
Dock vågar jag inte riktigt kolla herr Gimlet i ögonen, jag har hört att det kan hända hemska saker då. =/

Anonym sa...

Kommer den att få nån sorts release utanför Sveriges gränser? Är lite nyfiken på vad den kommer att heta på engelska isåfall.

Magnus Bark sa...

Jag väntar. Och jag har tagit fram textiltvättmedel!

Anonym sa...

Jag vill veta vilka röstskådespelare som ska spela Felix Gimlet och El Fjongo!

Anonym sa...

Hoho fan va fränt! Det ser jag fram emot som en skräckslagen råbock i strålkastarljus!

Anonym sa...

Årets julklapp!

Fan vad fräckt det vore med Reine Brynolfssons röst till Gimlet och Frank Anderssons till El Fjongo.

Fast ni har säkert sketabra idéer själva. Men håll med om att Franks släpiga trollhättemål, alltid lite full i fan, skulle passa?

Anonym sa...

Fuck YEAH!!!

Anonym sa...

Vem kommer att göra rösterna? det är oehört viktigt att rösterna blir grymma, dåliga animerade röster är väldigt dåligt! snarare extremt!

Anonym sa...

Vem kommer att göra rösterna? det är oehört viktigt att rösterna blir grymma, dåliga animerade röster är väldigt dåligt! snarare extremt!

Johan Wanloo sa...

Vad roligt med så positiva reaktioner. Men nu tar vi det lilla lugna. Vi jobbar på en pilot just nu och om den blir bra mottagen blir det en serie. Vilka skådespelare det blir är för tidigt att uttala sig om. Kanske blir Felix Gimlet... JAG!

Mattias Andersson sa...

Jag läste just fett med megadöd! Jag vet inte riktigt varför jag inte läst De äventyrliga karlakarlarna förut! Kul och inspirerande läsning!