onsdag 19 mars 2008

Illustration



Jag är i ett läge nu där jag faktiskt försörjer mig MER på att teckna serier än att illustrera. Det brukar vara tvärtom. Jag klagar inte. Att teckna serier är en av anledningarna till att jag satts på denna jord, Men samtidigt kan man känna en viss ren fysiskt trötthet när man ritar sin fjärde seriesida på en vecka fulla med små små yttepyttiga teckningar som får samsas med späckade pratbubblor i trånga rutor. Då är det skönt att bryta av med en stor och slafsig illustration. Det är vad jag gör just nu. Att få ta ut svängarna över hela pappret och bara köra.
Men imorrn blir det ett nytt avsnitt av Jim & Jakten på guldankan. Fränt det också.

2 kommentarer:

Magnus Bark sa...

Dina serier är i alla fall inte lika texttunga som Rocky. Alltid något.

Anonym sa...

Kan du inte göra en teckning om en förtrollad skog?