måndag 24 mars 2008

!retsittelpmok, ppu röH



Mina norska vänner kan nu ränna åstad till närmaste Narvasen för att få sig en dubbel dos av MIG! I M 3-2008 har jag två ensidor och i Ernie 2-2008 vankas ungkarlsdoft och pingvinspillning med Bob-Henry. I norge kan man köpa Tex Willer och Conan Barbaren-album i vilken jädra kiosk som helst. Dom har vett att uppskatta sin populärkultur där.



Apropå M innebar det senaste numret en ny topp för alla serietecknare att sträva mot. Jag vet inte om mitt suddiga foto gör den här sanlöst coola prylen rättvisa, men medföljande själva serietidningen var en officiell M-KYCKLINGPISTOL!
Så nu är det inte längre en egen serietidning som är en tecknares heliga graal. Det är en egen serietidning där det följer med en KYCKLINGPISTOL (ursäkta, men det ordet går inte skriva annat än med stora bokstäver). Mads Eriksen har flyttat fram positionerna. Vi andra kan bara försöka följa med eller gå under.

Inga kommentarer: