tisdag 8 september 2009

The fantasy art of Johan Wanloo



Mitt intresse för allt som är AWESOME har lett till att jag på senare tid snöat in på "Fantasy Art". Ni vet, airbrushade barbarer som hötter med yxor på berg av lik. Boris och Frazetta och sånt. Och naturligtvis blir man ju inspirerad och vill prova själv.
"Men snälla Johan, DU kan ju inte teckna så!" kanske ni säger.
Men jag kan väl få prova lite?
"Men seriöst Johan, du har ju aldrig MÅLAT i hela ditt liv. Det här börjar ju faktiskt bli pinsamt, din jävla idiot" kanske ni säger då.
Men om jag lyssnat på alla som sa att jag inte kan teckna hade jag jobbat som bärplockare, så tji får ni. Här ska tecknas FANTASY ART!
Ovanstående verk heter "The lord of the wasteland". Den är utförd på papper med tusch och färgpennor och mäter 29,5 x 21 cm. Intresserade gallerister eller fantasypocketsboksutgivare kan maila mig på wanloo@hotmail.com så snackar vi.

11 kommentarer:

Ulf sa...

Gillar den söta apan, ett bortglömt motiv i Fantasy Art hittills.

TJERNBERG sa...

Grymt, kort och gott!

Wolfgang sa...

är den till salu?

Jennula sa...

Riktigt awesome! :D

johan sa...

Haha, fan vad läckert! Gimme gimme:)

Magnus Bark sa...

Fantasy. Check! The Wanloo touch? Check!

Anonym sa...

WUNDERBAR!

Johan Wanloo sa...

Wolfgang: Tjaa, varför inte. Är du intresserad?

Anonym sa...

Apan får mig att minnas en fantasy-barbar-hjälte i någon 80-talsrulle som hade två illrar (antar jag att det var) som sidekicks. Någon som minns vad filmen hette? Jag kommer inte ihåg något mer av handling, sceneri etc.

Biff Zongo sa...

Apan är grädden på moset

Anonym sa...

haha, you suck! Asså, jag älskar allt du gör, missförstå mig rätt, men det här var fan ett riktigt sugigt fantasyförsök. hahaha, du e knäpp!

(gillar't)