torsdag 21 juni 2007

Komplettister, hör upp!


Första numret av Norska Larson där jag medverkar har kommit. Det blir fyra nya sidor i varje nummer samt en sida "klassiker". Flera sidor publiceras där FÖR FÖRSTA GÅNGEN. Vad sägs om NYA äventyr med de gamla Ernie-bekantingarna Åke Ninja och Den minst omtyckte arbetskamraten? Dessutom går även första avsnittet av Kjell & Ivar - Metalkrigare och den är...chock after chock... EN RUTA LÄNGRE än i Sweden Rock Magazine! Utöver det kör de även första avsnittet av Jim & Jakten på guldankan.
Dessutom har årets upplaga av Bonnier Carlsens Dassbok kommit, där jag som vanligt har ett gäng teckningar (Det tjusiga omslaget är gjort av Johan Andréasson). Här är ett smakprov på vad jag brukar göra i de sammanhangen...

Och för dig som läser Bloggen varje dag kan jag passa på att upplysa om att jag har en stor jädra teckning över precis hela ledarsidan i morgondagens (midsommarafton) GT/Expressen.

onsdag 20 juni 2007

De äventyrslystna karlakarlarnas återkomst!

Njä, inte egentligen. Men alldeles nyss satt jag och kladdade när jag egentligen borde göra nåt helt annat. Resultatet blev följande teckning jag valt att kalla "Felix Gimlet diggar jazz".

måndag 18 juni 2007

Vår tids rädsla för Lost

Jag har nu äntligen haft tid att kolla på säsongsavslutningen på Lost. Det blåste mitt sinne. Det var strålande. Det avsnittet knackade dig på axeln och när du kollade åt fel håll drog det till dig i bakhuvudet med ett fräckhetsbasebollträ. När jag insåg vad som vad hela grejen var sa jag "WOOW" högt och det gör jag inte för mycket. Och folk säger att Lost har blivit dåligt. Folk säger, med inte så lite belåten min, att de slutat kolla. Det är inget att vara belåten över. Det betyder bara att de missat ett gäng helt strålande timmar TV.
Jag blev helt gripen av första säsongen som alla andra. Jag hängde med i andra säsongen utan att tveka. Den tredje säsongen började starkt, wobblade till och blev urtråkig, men fem avsnitt in blev det BÄTTRE ÄN NÅNSIN.
Ni som säger att ni inte orkar titta längre för att "det går så långsamt" eller "man får ju aldrig reda på vad händer" är samma tråkmånsar som förstörde Twin Peaks när det var som bäst.
Lost kan hålla på i HUNDRA ÅR vad mig anbelangar.
Att man inte fattar allt med en gång är ju själva GREJEN!
Fortsättning Följer är halva nöjet.
Och fattar du inte det så förtjänar du "karl för sin kilt" eller nåt annat lika vrålboring.

Och apropå något HELT annat... Gissa vem som fått sin barnbok publicerad på japanska!?!

torsdag 14 juni 2007

Big in Japan


Ser ni den lilla boken längst till vänster? Det är min barnbok "Den flygande kaninen" på JAPANSKA! Hur får man tag i den här godbiten då? Den ingår i ett kids meal på nån av kedjan First Kitchens restauranger. I Japan. Samla allihop vettja!

Nytt seriealbum


Kommer till hösten ifall allt går vägen. Det innehåller alla de serier jag gjort där jag klippt sönder och tecknat om gamla romantikserier (förutom de om Snuttan Brattsjö för de finns i Skitstora Johan Wanloo-boken allihop). Så det blir återtryck av ALLA de sedan länge slutsålda Angschölick-häftena samt de tre serierna med Skittråkiga Suzette som hittils bara publicerats i GT. Hurra! Det hela kommer med ett långt och pladdrigt förord av mig där jag berättar allt och lite till om hur de här serierna kom till. Sånt verkar alltid vara uppskattat. Boken ges ut av seriefrämjandet.

måndag 11 juni 2007

Fredagskladd


Jo jag vet att det är Måndag men det struntar jag i. Jag är KONSTNÄR. Kalendrar och sånt betyder inget för mig. Säger jag att det är Fredag ÄR det Fredag. Förstått? Imorrn är det Purjlöksdag. Sån är jag. Jag hittar på KNÄPPA GREJER! Walla Walla!

fredag 8 juni 2007

Se Grundkurs i Spanska gratis!


Min, populära och ofta festivalvisade, kortfilm Grundkurs i Spanska har återigen blivit refuserad av Sveriges Television. Formuleringen lydde "Det skall inte ses som en bedömning av filmens kvalité, utan om att sammanhanget inte kändes helt rätt."
Så ta och kyss min röv i helvetet då, sveriges jävla television!
Vem behöver er?
Så nu har jag släppt Grundkurs i spanska helt fri. Nu kan du titta på den om och om och om igen utan att det kostar ett öre. Hurra!

onsdag 6 juni 2007

Mysteriet med den mystiska teckningen


Jag är en slarvig person. Jag förvarar mina original i osorterade travar. Lite halvhjärtat försöker jag ha t ex alla teckningar till en bok på ett och samma ställe men i slutändan blir det ändå bara olika rasriskbenägna högar. Alldeles nyss letade jag efter en grej och hittade då ovanstående teckning. Wow! Har jag gjort den? var det första jag tänkte. Jag minns inte ATT jag gjort den. Jag minns inte vad syftet, meningen eller tanken var. Jag sitter aldrig och gör detaljerade teckningar av den här typen för mitt eget höga nöjes skull. Det hinner jag inte. Jag skulle tro att den har några år på nacken. Men den är ganska snygg eller hur? Jag är alldeles impad av mig själv! Hur kunde jag lämna en sådan här pärla till sitt öde? Nåväl... I vilket fall som helst matar vi nu bloggen med den.

tisdag 5 juni 2007

Smygtitt

Jag har egentligen inte så mycket att komma med just nu. Så här är en liten yttepyttig smygtitt på ett topphemligt megastort projekt jag håller på med just nu. Ni vet... Lite som när man fick se Venoms hörntand i förhandreklamen till Spiderman 3 (som jag för övrigt tyckte var bäst av dem allihop. Superhjältar, slagsmål och en DANS-SCEN! Det är BOKSTAVLIGEN allt jag kräver av en film!).