fredag 13 april 2007

Invasion of the grodmiffopeople!


Vilken gloriös bild!
Kolla. Kolla! sa jag!
Allvarligt talat... Var finns de där illustrationsjobben idag? Jag vill ha dem! Jag kan tänka mig att sitta och krysta ur mig såna där bilder dagarna i ända samtidigt som jag lyssnar på 80-talshårdrockradiostationerna i Itunes. Vilket rasande trevligt liv i all stillhet. "Nä jag tror jag tar och kombinerar Monstret Från Svarta Lagunen med Scooter i Mupparna och drar till några vilt gestikulerande gubbar i bakgrunden jo så får det bli jävlar om inte Aerosmith är mitt absoluta favoritband ändå!"
Jag slår vad om att killen som verkligen gjort bilden HATADE sitt jobb. Han svor och suckade och förbannade sitt medelmåttiga öde och drömde om feta reklambyråkontrakt eller flådiga galleriutställningar. Den otacksamme DJÄVELN! Han visste inte hur bra han hade det där han satt och tecknade rymdvarelser och machomän med strålpistoler.
Ett annat jobb jag kan tänka mig är att designa omslagspapper till såna där enkronorstuggumin med medföljande klistermärken man hittar i närbutiker. Sånt där godis som har innehållförteckning på Slovakiska. DET är mitt drömjobb. NÅN gör ju dem. Varför inte jag?

6 kommentarer:

A.R.Yngve sa...

Ack ja. Varför utannonseras aldrig såna jobb?

"SÖKES: Artist för illustrering av bok- och tidskriftsomslag. Måste vara duktig på visuell framställning av bisarra rymdmonster, strålpistoler, maskulina hjältar, silverglänsande rymdraketer och kurviga kvinnor i bikini-rymddräkter."

Anonym sa...

Bästa omslaget jag sett!

Unknown sa...

Är boken bra då?

Repoman sa...

Jag har alltid tyckt att du skulle passa för att illustrera Harlequin-böcker och dom där kortnovellerna som man hittar i Hemmets Veckotidning.
Men jag har ju haft fel en gång förut...

Johan Wanloo sa...

Finn:
Inte den blekaste.
Repoman:
Det är JÄKLIGT synd att du inte jobbar som rekatör på Harlequin eller Hemmets Veckotidning. Snacka om drömjobb!

Anonym sa...

Man behöver inte läsa boken, Det räcker med att kika på omslaget för att fatta att monstret är:
1: Coolt
2: Från yttre rymden
3: Kickar ass!

Att läsa boken skulle eventuellt förstöra den upplevelsen.