fredag 6 april 2007

Koack-ack-ack


Det verkar som skisserna och kladdet jag postat de senaste dagarna varit mycket uppskattade. Jag antar att det är lite som en koll bakom kulisserna. Som en "The Making of"-film i extramaterialet på en DVD. Jag vette fan. I vilket fall som helst tänkte jag avsluta kladdveckan med att försöka vara lite pedagogisk. Här har ni den halvtuschade första sidan ur De Äventyrslystna Karlakarlarna: Recept på Katastrof. Som ni ser är det inget märkvärdigt. Blyerts och tusch. Inga krusiduller. Sen ska de hela suddas och sedan scannas och fixas till och kanske KANSKE skall nån digital effekt läggas till och sen är det klart. Som ni ser så tuschar jag gärna det som är roligt först. Fläskiga gubbar och sånt. Tråk som midsommarstänger och hängslen får vänta till sist.
Nåväl. Nu stänger vi skissböckerna för den här gången.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ville bara säga, om jag hade jättemycket pengar skulle jag satsa dom på att göra en animerad tv-serie (eller liknande) om De Äventyrslystna Karlakarlarna. Bara så att du vet.

Anonym sa...

Du får förhandla med Seriefrämjandet om att ge ut en skissbok. Tycker iallafall jag.