onsdag 4 april 2007

Sur samurai


Plundrandet av kladdblock och skissböcker fortsätter. Här är en purken samurai. Det verkar som gullighet och fetma, gärna i kombination, är återkommande teman i min konstnärliga verksamhet. Den här är från 2000 skulle jag tro. Jag rotade i mina gömmor för att hitta RIKTIGT gamla grejer men saken är den att jag aldrig sparade mina gamla block förrän jag såg filmen om Robert Crumb. Han bytte tydligen ALLA sina gamla skissböcker mot ett HUS i frankrike. Vem vet, kanske finns det nån Wanloosamlande fastighetsmogul där ute nånstans....

3 kommentarer:

A.R.Yngve sa...

Den samurajen påminner starkt om John Belushi i sketcherna "Samurai Hotel" och "Samurai Delicatessen".
:)

Anonym sa...

Vad sägs om ett förstahandskontrakt i Alby? :-)

Johan Wanloo sa...

Om du med förstahandskontrakt i Alby menar takvåning på Östermalm så kan vi kanske göra lite affärer...
:)