tisdag 24 april 2007

Kryp i kollektivtrafiken


Den här snubben såg jag på spårvagnen nångång 1988-89. Han satt och åt smågodis och plirade och smackade med läpparna och glodde på alla andra helt ogenerat och utsöndrade en närmast påtaglig känsla av "läbb." Han har suttit som en liten irriterande tagg i mitt medvetna ända sedan dess. Igår, när jag satt och kladdade och "ritade upp mig" inför ett illustrationsuppdrag, kom han ut. Blärf! Plötsligt var han där med grisögon och flyende haka och vindtygsjacka och allt.
Fast han kanske är trevlig egentligen. Det är säkert bara jag som är ett ytligt och fördomsfullt as. Igen.

2 kommentarer:

jacobsteel sa...

rita upp sig? härligt! du låter som en friidrottare.

Johan Wanloo sa...

Fast det är så det funkar för mig. Jag måste kladda lite kravlösa gubbar och annat krafs för att "värma upp" innan jag sätter igång med der RIKTIGA tecknandet.