måndag 23 april 2007

Kneg


Här är ytterligare ett exempel på den typen av illustrationsjobb jag gör för att dra ihop till läsk och dillchips. Den gick i GT nyligen och jag kommer inte ihåg exakt vad storyn handlade om men det var nåt om ruttnande livsmedel som exploderat. Jag gillar den här typen av jobb då och då. Telefonsamtalet kom vid ett-tiden och vid tre-halv fyra skulle det vara klart. Det finns inga utrymmen för misstag. Det måste gå fort men samtidigt får man inte slarva. Man får bara ta ett djupt andetag och använda sig av de Mad Tecknarskills man skaffat sig genom åren. Efteråt känner man sig som en karatemästare eller nåt.

2 kommentarer:

Repoman sa...

Finfin bild (eller är det en illustraschooon?)!
Jag kan nästan se framför mig hur killen längst fram förvandlas till ett träskmonster inom 2-3 rutor.

jacobsteel sa...

kan det vara den här nyheten?