torsdag 26 mars 2009

Gubben och basen



Jag zappade förbi Öppna Kanalen igår. Oftast sänds det ingenting men igår var det ett av alla de där kristna programmen där gubbar i koftor pratar om bibeln med mild röst. Livemusik är vanligt i de där programmen. Nån har smällt upp pianon och trumset i vad som verkar vara nåns vardagsrum och kör på. Jag fastnar för en gammal, gammal man som med krökt rygg och gravallvarlig min trakterar en ENORM elbas. Jag försöker fånga honom i mitt skissblock men det går sådär. Jag får inte till hur jädra stor basen är i jämförelse med själva gubben. Jag tror programmet heter nåt i stil med "sprudlande glädje" men för den där gubben är detta ingen lek. Tro fan det när man spelar på en bas som närsomhelst kan knäcka ens magra gubbrygg ifall man lutar sig för mycket åt något håll.

2 kommentarer:

Magnus Bark sa...

Och just när jag läste den där texten spelade min mp3-spelare "Samma sång" med Dag Vag.

Det kan ju bara vara en tillfällighet...

Anonym sa...

Inspiration från Öppna Kanalen??! Now that's a first!